12 Ekim 2015 Pazartesi

Wonder Girls - REBOOT Albüm İncelemesi




Evet, bu albüm çıkalı yıl oldu ve ben anca bu yazıyı yazıyorum ama bunun amacı şu sorudur. Öncelikle biraz Wonder Girls'le aramda olan ilişkiden bahsetmek istiyorum.

Wonder Girls benim en sevdiğim kız gruplarından olma şerefine(!) sahip bir görl grup. Nasıl olmasın ki ama başkası da çıkarsın Tell Me, Nobody, Girlfriend , The DJ Is Mine, Like This, Irony.... gibi şükela şarkılar, onu da sevelim yani!

                 

Açıkçası ben Sunye'li, Sohee'li WG'ü daha çok seviyordum -o zamanki şarkıları da buna dahil tabi- Ama bu dünyada hiç bir şey sonsuz değil, illa bu grupta bir şekilde vadesini doldurup dağılacaktı -ay böyle de sanki çoktan dağılmışlar gibi oldu ama neyse- ama bu olacağı zaman SS501ın yaptığı gibi yapsalardı, bu bence herkes için daha iyi olurdu...

Neyse bu iç karartıcı kısmı çabuk geçiyorum çünkü Wonder Girls dağılmadı, aksine bomba gibi geri döndü... 

            wonder girls animated GIF
Basgitar'da SUNMI

Döndü ve "I Feel You" adlı çıkış şarkısı ile neredeyse tüm listelerde 1 numara oldu, uzuuuuunnn sürede zirvedeki yerini korudu. Bunca aradan ve ayrılıktan sonra gelen bu harika başarıya şapka çıkartıp 41 kere de "Maşallah" diyorum... Nice başarılara WG!!!

Wiki'den arakladığım kadarıyla aslında sizin de bildiğiniz üzere 2 yıllık bir aradan sonra JYP bizlere Wonder Girls'ün bir "band grup" olarak geri döneceğini açıkladı. Yani elinde enstrümanları ile cıpıstıtıktık cıpıstıtıktık şarkı türkü okuyacaklar. 2010'da Amerikan rüyasından erkenden uyanıp "Ne çektim bea!!" diyip gruptan ayrılan ve sonra biraz daha büyüyünce ülkesinde solo çıkış yapan Sunmi gruba tekrar dahil olurken, 20 Temmuz'da Sunye'nin - daha önceden gruba tekrar katılacağı açıklanmasına rağmen - Sohee ile birlikte gruptan resmen ayrıldığı açıklandı. Sonuç olarak Wonder Girls dört kişilik bir girl band grup olarak geri dönüşünü yaptı.

             wonder girls animated GIF
Davul'da YUBIN

Ve Ağustos'un 3'ünde  "REBOOT" albümü çıktı; Ağustos'un 2'sinde de "I Feel You" albümün çıkış parçası olarak çıktı. Ve çıkar çıkmaz da şöyle başarılara imza attı :

"The group released their third studio album Rebooton August 3.[77] Album was a commercial success, charting number five on Gaon Albums Chart and number two onBillboard's US World Albums. As of August 27, it sold over 750,000 copies. "   

Bu kısmı çevirmeme gerek yoktur herhalde, Zira sayılardan belli oluyor her şey!! Bu arada olur da albümü indirmek isterseniz bu bağlantıya tıklamanız yeterli olacaktır.


             wonder girls animated GIF
Gitar'da HYERIM

Artık ufaktan başlayalım bu 12 şarkılık albümün incelemesine!!! Çıkış şarkısı "I Feel You"nun sözlerinin JYP tarafından yazılması hariç  albüm baştan aşağı Wonder Girls imzası taşıyor. Yeeun'un ne kadar yetenekli olduğunu zaten solo çıkışındaki başarısıyla biliyorduk -zaten o albüm de onun elinden çıkmaydı- demek diğer kızlar da koca bir albümü tek başlarına çıkartacak kadar yetenekli....

Evet, artık gerçekten başlıyorum albüm incelemesine. Bu sefer kesin!! İşŞte karşınızda albümün ilk şarkısı:


Albümün ilk şarkısı tabi ki de güzel. Hemen açıyorum ne demek güzel. Neye göre güzel? Kime göre güzel? Bana göre!! İlk olarak müzik bir harika, zaten albüm genel olarak manyak derecede güzel müziklere sahip. Ne kadar istemiştim tüm şarkıların enstrümantallarını bulabilmeyi!! Ah ah!! Bu şarkıda o açıdan gerçekten çok iyi çok kaliteli. Aynı şekilde şarkının tamamı da dinledikçe  daha bir çekiyor insanı kendine. Sözler zaten ayrı bir olay. "Yani bu erkekler neden hep kendilerini üstün görüyorlar ki? Nedir yani bu? Bir afralar bir tafralar!! Bardak kırar gibi gönül mü kırılır ya!! Bir kendinize gelin lütfen! Oynamayın şu zavallılarla!" Mesajı veren şarkı benden tüm kalbi kırık bacılarıma gelsin....  Ne mamı pley hacimmah!!!

Türkçe altyazı için: tık 

             wonder girls animated GIF
Klavye'de Yeeun

2. Candle (Feat. PALOALTO)

Bu albüm gerçekten enstrümantal anlamda bir baş yapıt. Bu şarkıda da yine çok güzel bir alt müzik mevcut. Wonder Girls işini biliyor :D Ancak pek benim tarzım olmayan ilginç bir şarkı. Çıkış şarkısında da aldığımız retro havası bu şarkıda da bas bas bağırmakta. Tam olarak yılları söyleyemesem de - bu yılların 80'leri içine aldığını yeni öğrendim desem- bana o eski filmlerdeki diskolarda çalan müzikleri hatırlatıyor bu parça.

Türkçe alt yazılısını da dinlemeniz temennisi ile: Tık tıka tık tık


3. I Feel You

İşte geldik uzuuuuunn süre listelerin bir numarası olan çıkış şarkımıza. Kliple retroyu iliklerimize kadar hissettiren JYP şarkıyı da 80'lerin meşhur disco müzikleri ile bezemiş. Dürüst olmak gerekirse Wonder Girls'den çooooookkkk daha güzel çıkış şarkıları dinledim. Bu o şarkıların yanında biraz hafif kalıyor açıkçası. Ama şarkının Kore'de yaptığı sükseye bakılırsa JYP gerçekten işini ve müşterisini iyi biliyor. Pazarlama müko ya adamda! Neyse biz WG'e dönelim yine. Dediğim gibi şarkı pek benim tarzım değil. Ama bu şarkının enstrümantalini aradığım gerçeğini değiştirmiyor. Ah bir bulabilseydim telefon zil sesim yapacaktım :D Biraz da klipten bahsedecek olursak: Bana feci Gökhan Türkmen'in "Taş" klibini hatırlattı :D İkisinde de o puslu tozlu hissi almak çok hoş. Tabi şu malum sahne olmasa daha iyi olurmuş ama neyse... Kpop tarihinde en sevdiğim canlı performanslardan biri Wonder Girls'ün şu Nobody performansıdır. Ancak aldığım duyulara göre gruptan ana vokalin ayrılmasının da büyyüüüükkk etkisi ile Wonder Girls'ün canlı performansları çalınamayan enstrümanların da etkisi ile pek de iç açmamış bu sefer. Olsun ya siz de live dinlemeyiverin kardeşiimmmm :D

Türkçesini dinlemeden geçmeyin derim yine de...


4. Rewind

Bence bu Wonder Girls hem hareketli hem slow şarkıları başarı ile yapabilen nadir gruplardan biri. Çünkü bu şarkı da çıkış şarkısı olacakmış da ucundan dönmüş havası var. Pek güzelll yaaaaa!!! Hele şu aralardaki "Rewinddd, rewinnddd, rewinnndd" kısımlarına bittim :D Eriyorum burada ya.... Sanırım şarkıda çok klasik bir konu olan bir aşkın kötüye gitmesi işlenmiş. Hani şu "Ama biz eskiden hiç böyle değildik. Sen değiştin, çok değiştin. Keşke her şeyi geri alabilsem" masalı. Malesef kimsenin öyle bir gücü yok Girls, olsa iyi mi olurdu orasını ise hiç bilemeyeceğim. Ama herhalde bu seferde aldığımız yeni kararları geri almayı dilerdik :D Dünyada en zor şey bir insanı memnun etmektir arkadaşlar, benden söylemesi....

Nutellabrain hiç boş durmuyor, Türkçe için: Tık tıkı tık tıkı tık tık

Canlı performansı da varmış ya la : Tık tıkı tık tık

Ha bu da dans pratik videosu : Tık tık tık!



5. Loved

"Ben sevmiştim seni, sen de sevmiştin beni, biz sevmiştik birbirimizi" diyor şarkıda. E o zaman sorun ne? Hiç anlamamıştım neden birbirini seven kişiler sonunda ayrılır. Meğer bir tarafın kalbi soğuyormuş diğerine karşı. E ondan sonra da soba değil ki bu söndükçe at odunu yansın ısınsın. Kalp seni uzaklaştırınca kendinden bir daha aşamıyorsun demek o kaleyi, surları kolay kolay... Neyse ya ben şarkıyı inceleyecektim başka yerler girdim. Bu şarkı da yine her zamanki gibi güzel bence gerek müziği gerek sözleri her şeyiyle bunu da beğendim. Şarkının bir yandan üzücü bir tarafı varken öte yandan enerjik bir yanı da var. İlginç bir kombinasyon yani :D

In Turkish, please! : Tık tık tık tııııııııııııııkkkkkkkkkk


6. John Doe

Açıkçası favorim olmayan ama yine de beğendiğim bir şarkı. Özellikle de arada bir "piruhaeee" denen bir kısım var, işte tam da orası favorim :D Bir arkadaş benden bu şarkının çevirisini yapmamı istemişti. Ama sanırım bu isteği gerçekleştiremeyeceğim çünkü ablamın bilgisayarıma ablamdan gizli indirdiğim Movie Maker onun zoru ile benim tarafımdan bilgisayara bir daha yüklenmemek üzere silinmiştir :( Bu da demek oluyor ki Movie Maker'da zamanladığım ilk ve son şarkı "Faded Love" ile sınırlı kalacak. Buradan o arkadaşıma beni anlaması için sesleniyorum. Ve şarkıyı incelemye dönüyorum :D Şöyle bir özetleyip bu şarkıyı bitiriyorum: Hey John Doe, benimle değilsin :D Şarkıyı beğenenler yanlış anlamasın please, zevkler ve renkler.....


7. One Black Night

Benim biriciğim, aşkım bebeğim, One Black Night'ım. Yirim ben seni yirim. Albümü ilk dinlememde kulağımı ısırdı bu güzel şarkı "Beni al! Beni al!" diye inledi zavallıcık ben de kıyamadım attım hafızaya :D Bu şarkıya tek kelime ile Ba-yıl-dım!!!!! Tam benim tarzım içinde biraz hüzün biraz neşe var bunun adeta. Dinlemesi keyifli eşlik etmesi kolay. Van, blek naaayyyttt!!! Diye kopuyo insan :D Dinleyin bu güzelliği. Böyle kısacık yazdığıma da bakmayın, ne diyeceğimi bilemez haldeyim :D

Türkçe alt yazıya da şöyle bir göz atın derim: Tık tık tık tık tıkkkkkkk


8. Back

Rap ağırlıklı nakarat olarak, "We're Back" kelimesinin tekrar tekrar 100 kez dillendirildiği, Wonder Girls'ün geri döndüğünü sağır sultan bile duysun diye ilginç bir şarkı yapmak istemişler, olmuş da bence. Şarkı "Ayağınızı denk alın, bakın kim geldi" dermişcesine bir ihtar/uyarı mesajı taşıyor gibi. İşte K-pop'un kıraliçaları döndü, aslanım!! Demek geliyor içimden 7 Numaranın Yusufu çorom :D Eee ne demiş Wonder Girls: "B! A! C! K!"

Açıkçası pek beğendiğimi söyleyemeyeceğim bu şarkıyı. Fazla bir "Hey yo! Çekilin yoldan geliyor kaptan" havası olduğundan mıdır nedir bilemeyeceğim ama öyle işte, bunu beğenmedim! Aman benimki de laf yani 12-13 şarkının bulunduğu ve her şarkıyı ayrı ayrı seveceğim iki albüm ancadır. Onlar da benim yüreğimde, söyletmen beni :D


9. OPPA

İlk olarak şu "oppa" lafından ne kadar nefret ettiğimin altını çizmek istiyorum. Ya hiç hazzetmiyorum Koreli ablaların, kardeşlerin yaşıtı adamlara incecik -hatta cırtlağa kaçan- sesleri ile "Oppa!" diye seslenmelerinden. Neyse konumuz bu değil, Ama şunu da söyleyeyim, sırf şu isim ve girişteki "Oppa" ile 2-0 geride bu şarkı benim için! Ama ön yargılarım bırakıp dinlemeye devam ediyorum bu funky dans şarkısını. Doğrusu bu şarkı bana göre "I Feel You"dan pek farklı değil. Ama şarkıda özellikle hoşuma giden bir yer var, orayı şuracığa yazmak istiyorum.

"I wanna go out, I wanna have fun
 I wanna dance all night party all night, leave me alone
 I wanna go out, I wanna have fun
 I wanna dance dance dance all night"



10. Faded Love

Çooooookkkkk güzeeeeelllllll!!!!! Aslında ben ilk başta albümün yarısını dinlemişim o yüzden bu şarkının varlığından haberim yoktu ve başka bir favorim vardı. Ama bu da şu an favorilerimden biri oldu daha ilk dinlemede!! Ben öyle pek ballad seven biri değilimdir, bu da ballad değil galiba ama olsun slow sonuçta ve son zamanlarda T-ara For You'nun Akustik versiyonunu dinlediğimden bu kadar güzel bir slow parça daha dinlememiştim. İlaç gibi geldi ilaç. Baktım Türkçe çevirisi yokmuş. Burdan Nutellabrain'e sesleniyorum, lütfen bu yavruyu çevirisiz bırakma yoksa ben çeviririm haa!!!!
He he he!!! Aslında fena fikir değil ha! Neyse al eline sıcak çayını -ben kahve sevmem gençler, nescafe hiç sevmem, tabi çay yapmaya erinip elimde olan imkanları değerlendirmem gerektiğinde o başka- sarıl kareli battaniyene dinle bunu doya doya... Oh be şimdiden çok hoş geldi kulağa, ilk yalnız kaldığımda deneyeceğim bunu sonra bilahare paylaşırım sonuçları!! Hemen İngilizcesine bir göz atıp içerikten bahsetmek istiyorum.  Ve çevirdim bile. Gerçekten çok güzel. Bir aşkın artık eskisi gibi olmadığını ve sevdiğinin senden adım adım uzaklaştığını görmek çok üzücü olsa gerek. Umarım gömecek birini bulabilirim. 

Canlısı da var, dinlemek isterseniz: Tık

Edit: Kendim çevirdim kendim gömdüm. Hıh!! Tık Tık

11. Gone

Bu şarkıyı da beğendim a dostlar :D Girişteki müzik bana feci şekilde 3310 telefonların zil seslerini hatırlatsa da, geri kalan kısım baya güzel bence. Benim sevdiğim gibi ara şarkılardan biri. Hani kimi şarkılar vardır ya ne çok serttir, ne çok soft, ne çok hızlıdır, ne çok yavaş, hah işte bu da onlardan biri gibi sanki. Güzel ya hoşuma gitti, yani çok ekstrem bir şey olmasa da şarkıda, albümün genelinde üst sıralarda yerini alır bence. Eğer puanlıyor olsaydım bu albümü bu şarkıya 6 ya da 7 verirdim doğrusu. Ama ben dedim, ne çok harika ne de çok kötü diye. Ara ama güzel aynı zamanda :D


12. Remember

Meh! demek istiyorum yüksek müsaadenizle bu şarkıya. Çünkü oldum olası böyle slowluktan baygınlık geçirtecek cinste şarkıları sevmemiş, sevememişimdir. İşin ilginci ise etrafımdaki arkadaşlarım bayılır bunlara. Bense slowda bile ekşın arayan adamın biriyim. Ne bileyim, uykum falan geliyor bu tarz şarkılarda, tamam, tamam uyku modundan çıkıp gerçek hayata dönüyorum :D Korean kişilerinin pek sevdiği,  Popstar Bayhan abimizin de manyak güzel söyleyeceği bu şarkıları ben dinlemesem de olur herhalde. Bir şey eksilmez yani. Ama tabi ki sevene dinleyene saygım sonsuz :D

Eveettt, artık albüm incelememizin sonuna geldiğimize göre bir grup selfiesi yapalım diyorum! Hadi üç diyince! 1, 2, 3!!!!

Son olarak şöyle bir gif iliştireyim de isteyen istediğini anlasın, hıh!

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...